El Ple aprova el projecte de distribució i remodelació de la planta primera de l'edifici de l'ajuntament per oferir un millor servei a la ciutadania

Última revisió 27-04-2021 11:42
23/04/2021

L'Ajuntament ha aprovat el projecte d'obres que proposar unificar els dos edificis que actualment ocupa el consistori rodenc i redistribuir els espais de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà i de l'Oficina de Promoció Econòmica. El projecte preveu crear uns espais amb més amplitud i més moderns. "Avui aprovem el projecte, l'objectiu del qual és poder oferir un millor servei a la ciutadania i creiem que és un projecte necessari", va assegurar l'alcalde de Roda de Ter, Roger Corominas, durant el ple d'abril.

L'Ajuntament de Roda de Ter va celebrar el ple ordinari d'abril el dimarts dia 20. Aquest Ple de la Corporació es va celebrar telemàticament i es va poder seguir en directe a través del canal de Youtube i la pàgina de Facebook de l'Ajuntament de Roda de Ter.

Aquests van ser els punts de l'ordre del dia:

Aprovació inicial de la modificació puntual número 3 del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Roda de Ter en el carrer de la Serra 
El ple va aprovar inicialment la modificació puntual número 3 del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Roda de Ter en el carrer de la Serra consistent en adaptar les prescripcions gràfiques del POUM a la realitat física i jurídica del tram oest del carrer de la Serra, modificant els límits de classe de sòl, canviant les qualificacions i proposant una nova Subzona de la zona industrial. L'alcalde de Roda de Ter i regidor d'Urbanisme, Roger Corominas, va explicar que és una modificació puntual, ja que en el moment de redacció el POUM no va quedar ben definit i amb aquesta aprovació es procedeix a la seva esmena: "Amb aquesta modificació s'ajusten els límits del carrer i quedarà reflectit en el POUM el que hi ha en la realitat física". L'alcalde no va descartar que més endavant s'hagin de fer més modificacions.

APROVAT PER UNANIMITAT

Aprovació de l'acord relatiu a la declaració de Bé Cultural d'Interès Local de la seu de la Fundació Miquel Martí i Pol i la Casa Museu Miquel Martí i Pol
El ple de l'Ajuntament de Roda de Ter va aprovar declarar la seu de la Fundació Miquel Martí i Pol i la Casa Museu Miquel Martí i Pol com a Bé Cultural d'Interès Local (BCIL), atorgant-hi un grau de protecció 3 pel que fa al volum i de protecció 4 de caràcter ambiental. El regidor de Cultura, Roger Canadell, va explicar que la protecció considerada és de VOLUM (protecció 3) que es refereix al fet que es protegeix la volumetria de tot l'edifici o element ja que es considera que és el que li atorga singularitat. I també es proposa un nivell de protecció 4, PROTECCIÓ AMBIENTAL, ja que el conjunt de les quatre cases configura un paisatge urbà relacionat directament amb el món fabril i industrial de la fàbrica la Blava. El regidor va explicar que aprovar la declaració de Bé Cultural d'Interès Local "ens permetrà demanar més subvencions a ens supramunicipals". Recordem que el conjunt de cases del carrer Costa del Ter, del núm. 9 al 15 és un conjunt d'habitatges d'obrers, classificades com a patrimoni immoble, construïdes durant la primera meitat del segle XX. Les cases són propietat municipal i són considerades com a equipament públic. Actualment les cases 9, 11 i 13 són la seu de la Fundació Miquel Martí i Pol, mentre que la casa número 15 és la Casa-Museu Miquel Martí i Pol.

APROVAT PER UNANIMITAT

Aprovació del conveni d'adhesió a la Xarxa d'Arxius Locals en la seva modalitat de programa de manteniment 
El ple de l'Ajuntament va aprovar l'adhesió al programa de manteniment de la Xarxa d'Arxius de la Diputació de Barcelona i també el conveni amb la Diputació de Barcelona per fer efectiva la incorporació de l'Ajuntament de Roda de Ter a aquesta xarxa, en la seva modalitat de programa de manteniment.

APROVAT PER UNANIMITAT

Aprovació del conveni d'encàrrec de gestió entre l'Ajuntament de Roda de Ter i l'Ajuntament de Manlleu per a l'execució d'actuacions en el marc del programa "Treball, talent i tecnologia" de la Diputació de Barcelona
La regidora de Promoció Econòmica i Turisme, Núria Arrebola, va explicar que per desenvolupar aquest projecte es treballarà conjuntament amb l'Oficina de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Manlleu. És un projecte de caràcter supramunicipal i, en aquesta ocasió, "l'eix és fer arribar el món digital tant a persones que estan buscant feina en aquest sector i professionalitzar-les com a persones que ja estan dins aquest sector i així augmentar les seves competències". També està adreçat a les empreses, des del punt de vista que a través de la digitalització tinguin un augment de la seva producció. Segons Arrebola, es van valorar diversos projectes i es va optar per la col·laboració amb l'OPE per la trajectòria que ja té aquest ens en el servei a les persones.

APROVAT PER UNANIMITAT

Aprovació de l'adhesió al programa "Servei local de Teleassistència anys 2021-2024 de la Diputació de Barcelona"
En l'actualitat l'Ajuntament de Roda de Ter presta el servei de teleassistència, un recurs social d'atenció domiciliària a la població en general i preferentment a persones grans en situació de risc o fragilitat, per raons d'edat, aïllament social, salut i/o dependència. Aquest servei es presta en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, a través del Servei Local de Teleassistència. L'Ajuntament va aprovar sol·licitar la renovació al programa per als anys 2021-2024, tal com va explicar el regidor d'Acció Social, Toni Mas: "Es manté el preu del servei i la intenció és anar millorant també les prestacions que es puguin oferir".

APROVAT PER UNANIMITAT

Aprovació de l'actualització de l'encomanda de gestió i del conveni-tipus sobre l'assumpció de les funcions d'assistència en la gestió econòmica local (ASGEL) per la Diputació de Barcelona
La Diputació de Barcelona presta suport jurídic, tècnic i econòmic als municipis de la província en àmbits molt diversos, entre els quals es troba les funcions d'assistència en la gestió econòmica local (en endavant ASGEL), mitjançant l'institut jurídic de l'encomanda de gestió per part d'aquells municipis de la província. El ple de l'Ajuntament va aprovar donar conformitat a l'actualització de l'encomanda de gestió en favor de la Diputació de Barcelona i del Conveni-Tipus sobre l'assumpció de les funcions d'assistència en la gestió econòmica local, atenent a la regulació vigent de la institució jurídica.

APROVAT PER UNANIMITAT

Acord relatiu a la ratificació de la modificació dels estatuts del consorci d'Osona de Serveis Socials aprovada pel Consell plenari del Consorci del 3 de març de 2021
El ple de l'Ajuntament de Roda de Ter va aprovar la ratificació de la modificació dels estatuts, en els quals s'estipula quins municipis, ens locals o entitats sense ànim de lucre en formen part i també estableix un sistema de vot ponderat en la presa d'acords en el Consell Plenari, entre altres modificacions. El regidor d'Acció Social, Toni Mas, va explicar que una de la modificació dels estatuts és que el consorci podrà actuar com a ens propi i els ajuntaments podran sol·licitar serveis específics en l'àmbit social.

Aprovat amb 11 vots a favor (5 regidors d'ERC, Joan Moreno i Marina Quintana; i Albert Aguilar, de Junts x Roda, Yolanda Tristancho i Montse Garcia d'IPR) i 2 abstencions (Albert Serra i Toni Gaja d'IPR).

El ple va passar a la votació de la urgència del punt d'aprovació inicial del projecte de distribució de la planta primera en edifici existent de l'Ajuntament de Roda de Ter. La urgència va ser aprovada amb 8 vots a favor (5 regidors d'ERC, Joan Moreno i Marina Quintana de Junts x Roda, Yolanda Tristancho d'IPR); 2 vots en contra (Marc Verdaguer d'IPR i Albert Aguilar de Junts per Roda); i 3 abstencions (Albert Serra, Toni Gaja i Montse Garcia d'IPR).

Aprovació inicial del projecte de distribució de la planta primera en edifici existent de l'Ajuntament de Roda de Ter
El projecte d'obres canvia l'ús d'habitatge a oficines a l'immoble de la Plaça Major número 6, titularitat de l'Ajuntament de Roda de Ter, amb un pressupost de 134.640,92 euros (111.273,49 euros + 23.367,43 euros corresponents a l'IVA). L'alcalde de Roda de Ter, Roger Corominas, va explicar que l'Ajuntament de Roda de Ter està constituït per dos edificis i el projecte és una proposta per acabar d'unificar-los i redistribuir els espais de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà i de l'Oficina de Promoció Econòmica. El projecte preveu crear uns espais amb més amplitud i més moderns. L'alcalde també va explicar que hi ha hagut la incorporació de dues persones a l'organigrama municipal i cal ubicar-los a l'edifici consistorial. "Avui aprovem el projecte, l'objectiu del qual és poder oferir un millor servei a la ciutadania i creiem que és un projecte necessari", va assegurar Corominas. Marc Verdaguer (IPR) i Albert Aguilar (Junts per Roda) van votar en contra d'aquest punt per considerar que "ara no és el moment de tirar endavant aquest projecte" i que "hi ha altres prioritats". Aguilar va considerar que a la llarga s'haurà de renovar l'Ajuntament i que seria millor fer un projecte global. Albert Serra va afegir que el projecte és "un pedaç" i va reiterar que "és una millora que no té una visió global".

APROVAT amb 7 vots a favor (5 regidors d'ERC, Joan Moreno i Marina Quintana de Junts x Roda); 2 vots en contra (Marc Verdaguer d'IPR i Albert Aguilar de Junts per Roda); i 4 abstencions (Albert Serra, Yolanda Tristancho, Toni Gaja i Montse Garcia d'IPR).

En la part de control del ple, es va donar compte de les resolucions de l'alcalde i dels acords de la Junta de Govern Local. No hi va haver mocions. Dins el punt de precs i preguntes, es va donar pas a les preguntes de veïns i veïnes que s'havien fet arribar al ple mitjançant correu electrònic.

L'alcalde va aixecar la sessió.

Façana de l'Ajuntament de Roda de Ter
Façana de l'Ajuntament de Roda de Ter