Ampliació dels terminis de recaptació de tributs i altres ingressos de dret públic

Última revisió 07-07-2020 19:00
23/03/2020

La Diputació de Barcelona ha fet públiques noves dates de recaptació de tributs, d'acord amb l'estat d'alarma decretat pel Govern de l'Estat i en aplicació de les mesures excepcionals adoptades davant la situació generada per l'evolució del coronavirus COVID-19.

D'acord amb l'estat d'alarma decretat pel Govern de l'Estat, i en aplicació de les mesures excepcionals que ha adoptat la Diputació de Barcelona, davant la situació generada per l'evolució del coronavirus COVID-19, i amb la finalitat de reduir al màxim la propagació de la malaltia, les instal.lacions de l'Organisme de Gestió Tributària (oficines centrals i territorials i punts d'informació), estan tancades des del dia 16 de març de 2020.

No obstant, l'activitat de l'Organisme respecte a l'exercici de les funcions delegades de gestió, inspecció i recaptació es continua desenvolupant amb normalitat, atès que el personal treballa a través de connexió en forma remota.
Amb la voluntat de mantenir-vos informat de l'estat de la gestió que està desenvolupant l'Organisme, respecte de la recaptació dels tributs i altres ingressos de dret públic del vostre municipi, us indico seguidament l'operativa que estem seguint, a la vista de les mesures de caràcter tributari contingudes al Reial Decret Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19:

  • Recaptació voluntària

- Els terminis de pagament en voluntària de les liquidacions que es troben en període de
cobrament el dia 18 de març, han estat ampliats fins el 30 d'abril de 2020.
- Els terminis de pagament en voluntària de liquidacions que s'hagin iniciat amb posterioritat al 18 de març, s'han ampliat fins el 20 de maig de 2020.
- Padrons de l'Impost sobre vehicles de tracció mecànica, taxes i preus públics que actualment es troben en període voluntari de pagament: estem preparant l'acord de la seva pròrroga (fins el 20 de maig o el 2 de juny de 2020 per al cas de les taxes i preus públics, segons quan finalitzés el seu període de pagament en voluntària; i fins el 2 de juny de 2020 per a l'impost de vehicles), sempre i quan no hagueu aprovat vosaltres, de forma expressa, una pròrroga diferent.
- D'aquesta manera, demorarem el càrrec en compte per a aquells contribuents que tinguin domiciliat el seu pagament, i facilitarem el compliment de l'obligació de pagament als que no hagin domiciliat.

  • Recaptació executiva

Tot i que en aquest moment, d'acord amb el que disposa el Reial Decret 465/2020, de 17 de març, pel que es modifica el Reial Decret 463/2020, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, els terminis dels procediments tributaris ja no estan suspesos, atesa la situació excepcional que estem vivint, no estem dictant provisions de constrenyiment, diligències d'embargament ni altres actuacions del procediment executiu.

  • Fraccionaments, ajornaments

El termini de pagament de les fraccions o ajornaments també s'ha vist ampliat, d'acord amb
el següent detall:
- Ajornaments o fraccions, concedits abans del 18 de març de 2020, amb data de venciment entre el 18 de març i el 30 d'abril de 2020: el seu venciment es produirà el 30 d' abril de 2020.
- Ajornaments o fraccions, concedits després del 18 de març de 2020, el seu venciment es produirà el 20 de maig de 2020.

  • Multes de trànsit

Donat que no tenen naturalesa tributària, li resulta d'aplicació la suspensió de terminis acordada pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, en la seva disposició addicional tercera, apartats 1 i 2 i, conseqüentment, no estem realitzant cap actuació.

  • Atenció als contribuents

L'atenció al contribuent, es continua prestant a través dels següents canals:
- Telemàtica (www.orgt.diba.cat)
- Correu electrònic, a l'adreça: orgt.atenciociutadana@diba.cat, a través de la qual es podrà rebre i contestar consultes.

I en aquest moment estem gestionant amb l'operador telefònic la possibilitat d'obrir línies telefòniques per poder prestar també l'atenció al contribuent per aquesta via.

  • Padró de l'Impost sobre béns immobles (IBI)

El personal de l'Organisme està treballant en la preparació del padró d'aquest impost, i estarà ultimat en els propers dies, de manera que es pugui iniciar el seu cobrament en les dates previstes, d'acord amb el calendari fiscal corresponent a cada municipi, degudament aprovat, o bé en les dates que es determin, pel cas que es vulgui modificar aquest calendari.

  • Pagament de bestretes ordinàries i Ingrés i liquidació dels imports recaptats

Tant el pagament de les bestretes ordinàries com els ingressos de les quantitats recaptades i la liquidació corresponent, es seguiran efectuant amb la mateixa periodicitat habitual.