Una unitat mòbil de la Diputació de Barcelona analitzarà la qualitat de l'aire del municipi

Última revisió 10-08-2026 12:13
10/08/2026

La plaça 1 d’Octubre de Roda de Ter acollirà durant dos mesos una unitat mòbil de la Diputació de Barcelona destinada al control i seguiment de la qualitat de l’aire, la qual s'ha instal·lat aquest mes d'agost.

L’estació permetrà mesurar diferents contaminants atmosfèrics i obtenir dades sobre la qualitat de l’aire al municipi. Aquesta actuació facilitarà disposar d’informació específica sobre la situació ambiental de Roda de Ter i contribuirà a fer-ne un seguiment.

La instal·lació de la unitat mòbil forma part de les actuacions de control de la qualitat ambiental i permetrà conèixer amb més detall els nivells dels principals contaminants atmosfèrics al municipi.

Les dades obtingudes durant el període de mesura serviran per ampliar el coneixement sobre la qualitat de l’aire a Roda de Ter i disposar d’informació útil per al seguiment ambiental del municipi.