És un canal unidireccional que vol oferir informació de servei per a la ciutadania aprofitant la popularitat i la immediatesa d'aquesta aplicació de missatgeria instantània
L'Ajuntament de Roda de Ter posa en funcionament aquesta setmana un nou canal de comunicació a través de WhatsApp. Aquest servei pretén oferir informació d'interès per a la ciutadania com notícies, agenda o notificacions d'incidències destacades.
Amb l'estrena d'aquest nou canal de difusió, l'Ajuntament vol aprofitar la immediatesa del WhatsApp per informar els veïns i veïnes d'una forma àgil, directa i personal. El servei és un canal de comunicació unidireccional, de manera que per fer consultes, queixes i suggeriments els ciutadans han de seguir fent servir els canals habituals de contacte amb l'ajuntament.
La primera tinent d'alcalde i regidora de Comunicació, Roser Montané, diu que el nou servei de missatgeria «és una nova via de comunicació a través d'una eina que la gran majoria de la població utilitza moltes vegades al dia». Aquesta, segons explica Montané, és la visualització d'un seguit d'actuacions que s'han posat en marxa per «actualitzar als temps actuals» la comunicació municipal.
El sistema combina una part de primera atenció automatitzada, a partir de converses digitals prèviament dissenyades, amb una part personalitzada, que està assistida per personal municipal.
Instruccions per a donar-se d'alta en aquest nou servei de WhatsApp de l'Ajuntament de Roda de Ter
1.Agregar a l'agenda de contactes el telèfon 667 57 79 68 amb el nom de Comunicació Ajuntament Roda.
2.Enviar-hi un missatge de WhatsApp amb la paraula "ALTA". Un cop feta la sol·licitud caldrà acceptar la política de Protecció de Dades. A partir d'aquest moment s'entrarà en el servei de comunicació a través d'una llista de difusió.
3.És possible donar-se'n de baixa enviant un missatge amb la paraula "BAIXA" i esborrant el contacte del mòbil. La baixa serà efectiva al cap d'uns dies.
L'Ajuntament de Roda de Ter es reserva el dret de modificar aquestes condicions si ho considera oportú. En aquest cas, ho comunicarà a les persones usuàries.
També s’ha desenvolupat un reglament d'ús d'aquest canal, el qual està penjat al web per qui el vulgui consultar. AQUÍ