A continuació podeu consultar els guanyadors de la Rua del Carnaval i de la Baixada de carretons.
El Carnaval de Roda de Ter es va celebrar els dies 28 i 29 de febrer i 1 de març i ho va fer amb diverses novetats. Aquesta edició va estar organitzada per una Comissió de festes en col·laboració amb la regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Roda de Ter, els quals van apostar per un nou format de tres dies de disbauxa. Una de les principals novetats va ser que es va canviar el recorregut de la Rua, la qual va passar pel carrer Bac i va acabar a la carpa. L'entrega de premis es va fer a la Carpa, després del sopar i abans del ball, i no a la Plaça Major com s'havia fet en les edicions anteriors. Les actuacions del grup Tinent Colombo i la música de la Dj Cè Lizandra van animar la festa a la Carpa. El Carnaval es va allargar un dia més i després de diversos anys de no fer-se, en aquesta edició es va recuperar l'Enterrament de la sardina, el diumenge 1 de març.
A més, el Carnaval 2020 va donar més feina i més protagonisme al Rei Carnestoltes, el qual va irrompre per sorpresa en el ple municipal que va tenir lloc el dimarts 18 de febrer i va proclamar la República de la Disbauxa (fotografia de l'editorial, a la pàgina 3). També, dies abans del carnaval, aquest disbauxat personatge va anar a fer una visita als alumnes de les escoles del municipi.
La tradicional baixada de carretons del Carnaval
La tradicional baixada de carretons del Carnaval de Roda de Ter es va fer el divendres 28 de febrer, amb sortida des del capdamunt del carrer Strata Francisca. La nit va continuar amb l'entrega de premis, xocolatada i festa amb DJ Cè Lizandra al pàrquing de darrera de l'Ajuntament.
Els carretons guanyadors van ser:
Categoria Sénior (4 participants)
Premi al carretó més original: Moreno i Paleta
Premi al carretó més accidentat: K-Rumato
Premi al carretó més ràpid: MCR
Categoria Júnior (9 participants)
Premi al carretó més original: DRAC IT
Premi al carretó més accidentat: 2031
Premi al carretó més ràpid: TRONER 2
Premiats de la Rua del Carnaval 2020
A la Rua hi van participar 10 carrosses i 9 comparses i molta gent del poble va sortir a disfressar-se i a participar en la rua. Aquest any el Rei Carnestoltes va ser Narcís Freixa, que va anunciar els guanyadors de la Rua després de llegir el pregó a l'escenari de la carpa. Els guanyadors es van emportar un pernil i una ampolla de cava.
Carrosses
- La més original:
SKOOL I FLOR
- La més treballada:
EGIPCY KINGS
- La més animada:
PAU, PETES I FLORETES
- La carrossa escolar:
XILOFONS DEL SOL DEL PONT
Comparses
- La més original
EL SUPER OVNI ATAQUEN
- La més treballada:
HOWARTS EXPRES
- La més animada:
ELS ANYS 80
- La disfressa individual
més original:
SOY VIRGEN
Roda de Ter recupera l'Enterrament de la sardina
Una de les novetats de l'edició del Carnaval 2020 ha estat la recuperació de l'Enterrament de la sardina, després d'uns 18 anys de no fer-se. La rua va començar a la plaça Major i va acabar a la plaça del Poeta on es va fer la sardinada.